יום רביעי, 13 באפריל 2011

תה במגירה, נעליים בכובע, פופקורן בקופסא, נורה בגרב, גרב במברשת, והוראות הפעלה בשקית סנדוויץ'

הפעם הכנתי פוסט מרובה טריקים. ניסיתי לקשר בינהם לנושא אחד ראשי, אך מאחר ולא הצלחתי - אנא קבלו התנצלותי והמשיכו לקרוא:


על הפתרון הידוע והמוכר של שמירה על ריח טוב בארון כבר נאמר הכל. הנה רעיון נוסף לריח טוב בארון:


קנו תיונים יוקרתיים, בטעמים שאתם לא קונים בדרך כלל ועם ניחוחות חזקים. במקום לשתות  - הניחו את התיונים במגירות ובמדפי הארון בין הבגדים. לא תאמינו אילו ניחוחות נעימים התיונים הללו יוצרים בארון. ואפילו התיונים היקרים ביותר - הרבה יותר זולים מפניני ריח מיועדות - וגם יש הרבה יותר "חתיכות" לפזר בין כל המגירות והמדפים - וניתן אפילו לקשור עם השרוך לקולב - וכך זה יפיץ לכם ריחות נעימים גם בסקשן של התלייה.


* ריח לוונדר מרחיק עש, אז אני ממליצה על תה לוונדר בין הסוודרים (כי סוודרים זה המאכל האהוב ביותר על העש...)


נסו לבחור ריחות שאתם אוהבים במיוחד, ממריצים אתכם, מרגיעים אתכם, או גורמים לתחושה של רעננות וניקיון. המגוון בתחום התה הוא רחב במיוחד ובטוח תמצאו משהו שאתם אוהבים ממש!
תיונים במגירה. רעיון מקסים! נעים לעין, נעים לאף. נעים לבגדים. ואפילו טעים! 
תמשיכו לקרוא יש עוד טיפים מוצלחים




כבר היה לי פוסט על אחסון נעליים שטוחות בקופסת יין ואפילו נתתי טיפ לשימור מגפיים במזוודה, או לתקופת החורף.
אז הנה רעיון חביב נוסף לנוסעות המתמידות, לשמירת הנעליים במזוודה.
קורה לי הרבה, במיוחד בטיולים בארצנו החמה, שאני מגיעה בתחילת הטיול עם נעל חמודה ויוקרתית, וחוזרת הביתה בכפכפי אצבע פשוטים וזולים והנעל היוקרתית נדחסת לה מקווצ'צ'ת באחד התיקים או המזוודה. הנה רעיון שניסיתי בטיול האחרון והוא מהמם לפי דעתי.
הניחי את נעלי הבובה המתוקות שלך בתוך כובע הרחצה. בכל בית מלון יש כאלה חינמיים, ומעולם לא ממש יצא לי להשתמש בהם - כי בחופשות תמיד מרטיבים את השיער - בים או בבריכה - ואין טעם לשמר את הפן. אז כובע הרחצה הזה בדיוק מתאים לנעליים החביבות שלנו, וזה גם כאילו נועד בול למזוודה, או לתיק.
רעיון מקסים לאריזה גם למי שעוברת דירה.
ואם כבר במעבר דירה עסקינן, הרי שאין יותר חמוד מלארוז את החפצים השבירים/חשובים/יוקרתיים שלנו בפצפץ (הכי כיף לפוצץ). אך החומר הזה מאוד יקר, ותמיד מוותרים עליו ועוטפים בעיתונים ישנים (מלכלכים את הידיים והורסים את הפרנץ'), במגבות וסדינים (מביא לערבוביה ולעיתים קורע/הורס את הבדים) ובכל הבא ליד (שלא תמיד מצליח לשמר את החפצים ואז מגיעים עם צלחות שבורות...)


אז הרי לכם פתרון יצירתי, חמוד, זול ממש ולא תאמינו - אפילו טעים!
מוכנות? טם טה דה טה דה....
פופקורן!
...
כן, כן, אתן קוראות נכון. פופקורן. ללא שמן כמובן - ולא מהשקיות של המיקרו - אלא משקית של גרעיני תירס מיובשים, הכי פשוטים והכי זולים שתמצאו. מחממים בסיר (לא לשכוח מכסה!) על הגז, ומחכים לשמוע את הפיצוצים. עד שהמרווח בין פיצפוץ לפיצפוץ נהיה ארוך ואז יודעים שהרוב כבר מוכן.


הגרעינים התפוחים מלאים אוויר והם נורא דומים לפצפץ או קלקר בכך שהם אווריריים, נמעכים - ושומרים על החפצים. רעיון נפלא למי שעובר דירה, לחפצים חשמליים, וגם לשבירים.


למי שיש משפחה בחו"ל - אפשר לחסוך את העלות של אריזות מיוחדות שנמכרות ב'דואר ישראל' ולשלוח חבילה ארוזה שהכנתם במו ידיכם!
זה אפילו אקולוגי! אורגני, מתכלה ואכיל!
עוד רעיון למי שעובר דירה : יש כאלה שקנו נורות חוסכות אנרגיה ואומנם הן חוסכות באמת, גם בחשבון החשמל, אך הן בהחלט יכולות להיות ממש יקרות כך שממש חבל לא לקחת אותן עימנו בעת עזיבת הדירה - ואני לא סתם קמצנית.
את האריזה של הנורות הרי כבר מזמן זרקנו לפח. איך בכל זאת ניקח אותן מבלי שישברו?
בתוך גרב! (או פופקורן??? סתם...)


זה לא מונע לחלוטין את סיכויי השבירה, אך בהחלט מגן על הנורה באופן יעיל ביותר, ואת כל הנורות הגרובות אני מציעה להניח בתוך תיק כלי רחצה עדין, ולקחת אתכם ברכב (לא לשים בארגז אצל המוביל!) - ולהרכיב אותן מהדקה הראשונה, כדי שתוכלו לחסוך בחשמל ואנגריה כבר מההתחלה.
גרב מדליקה



כבר כתבתי כאן בעבר איך למנוע רכבת בגרביון. אבל לא תמיד מצליחים. הנה רעיון נחמד שכדאי לנסות עם גרב הניילון הקרועה: "גיזרו" מן הגרב פיסות קטנות בגודל הצד הקיפודי של מברשת השיער שלכן. והניחו את הניילון על גבי ה"קיפוד".


כאשר אנו מסתרקות, השיערות שנשרו - נשארות במברשת. (לא, אין לכן נשירה. השיער נושר באופן טבעי). זה די דוחה למען האמת, ומי שמשתמשת בקרמים למינהם, ספריי לשימור הפן, ג'ל, שמפו יבש, ותכשירי שיער שונים ומשונים - מגלה שהעיסה על המברשת ממש ממש דוחה. שמנוניות ופלונטר שיערות. איכס.


חבל לזרוק ולקנות כל פעם מברשת חדשה, גם כי הכסף לא צומח על העצים - וגם כי הישנה פשוט מוסיפה להר האשפה.
איך נמנע זאת?
כעת, משהלבשנו את המברשת שלנו בגרב הניילון - זו האחרונה תדאג לספוג את השמנוניות, ותאסוף את כל השערות - וכשנסיר אותה, היא תותיר מברשת שיער נקיה כמו חדשה! כמו מסנן - כך גרב הניילון תתפוס את כל הלכלוך - ואני מציעה להחליף את גרב הניילון אחת לחודש.


אם אין לכן גרבי ניילון קרועות בנמצא, הקפידו לנקות את השערות שהצטברו, ושטפו את המברשת אחת לתקופה במים ושמפו לשיער. ככה, אחרי החפיפה - השיער לא יהפוך מיד שמנוני שוב. כי הסתרקנו עם מברשת נקייה, ולא עם אחת שמנונית.
בפוסט הזה הגרביים והגרביונים ממש לא על הרגליים... 


רעיון אחרון להפעם (וגם הוא בענייני מעברי דירה, אבל לא רק)
וזה איך לשמור על הוראות ההפעלה. גם במשרד (מדפסת? מכונת צילום? פקס?), אבל גם בבית (בדרך כלל למכונת הכביסה ואולי גם למדיח, אבל מומלץ בכלל לכל מכשיר חשמלי שיש לכם)


הוראות ההפעלה בדרך כלל הולכות לאיבוד. (כנ"ל לגבי תעודת האחריות) יש מי שמסודר ושומר הכל בקלסר אחד, המכיל את כל ההוראות של המכשירים כל אחד מנויילן ומתוייק.
אך גם כאן בקלסר, החיפוש אחר הפריט הנבחר עשוי להיות מתיש לפעמים.


והרי הפטנט: ישנן שקיות מיוחדות "זיפ-לוק", אך גם שקית סנדוויץ' רגילה, או 'שמרדף' משרדי יעשו את העבודה. הניחו את חוברת ההוראות בניילון - והדביקו זאת לצד המכונה. מומלץ לרשום על גבי החוברת את תאריך הרכישה המדוייק ולשמור באותו ניילון גם את תעודת האחריות. כך במקרה של תקלה, תוכלו לשלוף מיד את הפרטים ותדעו אם האחריות עדיין בתוקף. אם יש קבלה מומלץ לשמור אותה יחד, ואפילו עדיף לצלם ולשמור צילום שלה (כי הדיו מנייר הקבלות לפעמים דוהה ונמחק)


זה שומר על הסדר וכך תדעו איך למצוא מה שצריך מתי שצריך.


איך ניתן לעשות צילום דו צדדי במכונת הצילום הזאת?
-הנה, עושים זאת כך!


איזו תוכנית מפעילה את מכונת הכביסה בהתאם לבדים עדינים בלבד?
-אלו הן הפעולות שיש לבצע!


השארתי בכיור צלחות והקטשופ התייבש. כיצד אבצע הדחת כלים חזקה במיוחד?
-ככה תסירו כתמים קשים ותשיגו כלים מבריקים!


בקול של קריין רדיו מפעם: "פשוט וקל, להפעיל מוצרי חשמל!"
חשוב לזכור! אל תחסמו את פתחי האיוורור של המכשיר/מכונה 
זהו להפעם חברים וחברות!
מקווה שנהנתם! בהצלחה!
אהבתם? שתפו!

תגובה 1:

הדס אמר/ה...

נהנתי מאוד.. ואני חשבתי שאני מאוד מסודרת לאור העובדה שיש לי קסלר מסודר עם כל החשבונות והתעודות אחריות והוראות הפעלה... איך לא חשבתי על זה קודם? ברגע שאני אכנס חזרה לבית שלי (יאללללה כבר!!) אני מיישמת את זה! וגם את התיונים! יש תה בטעם פירות יער שתמיד אהבתי את הריח והתבאסתי על עצמי שאני לא אוהבת תה, ואין לי איך להנות ממנו! הנה! יש לי איך להנות ממנו!!
כיף שהעלית פוסט סופסוף... התגעגענו!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...