יום שני, 16 במאי 2011

אש אש מדורה

ל"ג בעומר מתקרב עלינו לטובה. אז הכנתי כמה טיפים לקראת המאורע.

ראשית, כדאי להצטייד עם כמה פקקי שעם שאספנו מבקבוקי יין (במקרה הכינותי מראש...)
את הפקקים תשמרו בתוך צנצנת עם אלכוהול לחיטוי (קנו את הסוג הכי זול והכי פשוט - חבל להשקיע בזה כסף, גם ככה נזרוק את זה למדורה ונשרוף...) למדורה בגודל "חמים נעים" אני ממליצה להתשמש בכמה פקקים ולכן לא כדאי לנסות לדחוף את פקקי השעם אל תוך בקבוק האלכוהול שיעלה על גדותיו ולא יוכל להכיל את הכל. השתמשו בצנצנת גדולה (לשעבר צנצנת של ריבה או חמוצים)  - הכניסו לתוכה את פקקי השעם ו "צקו" (מלשון "לצקת") מעליהם את נוזל האלכוהול לחיטוי.

לגבי הצנצנת  - מומלץ שתהיה זכוכית.  למה?
1. זה מחזיק נוזלים הכי טוב. 2. בניגוד לפלסטיק למשל, זכוכית לא תתפוס את ריח האלכוהול (למקרה שתרצו להשתמש בה שוב... לרוטב לסלט למשל!) 3. עמידה לחום...

לפני שאתם מנסים להדליק את הזרדים, פזרו כמה מהפקקים ה"ספוגים" בתחתית הערימה והציתו את האש באמצעותם. (פקקי השם לא באמת "ספוגים". מה שמיוחד בחומר הזה - שעם - זה שהוא לא סופג. מה שכן, הם יהיו מצופים אלכוהול לחיטוי (חומר בעירה יוצא מן הכלל, ולא מסריח) וכש"תפזרו אותם" עם ייצרו 'שבילים' של החומר על ובין הזרדים - מה שיגרום להצתה הרבה יותר מהירה של הכל.

רק הקפידו להיזהר - מדובר באש. תודה.

רעיון מדליק!
שני רעיונות חמודים נוספים שמצאתי בשיטוטי הרבים
 באתר המהמם www.ehow.com...


הרעיון ראשון הוא שימוש חוזר במנשא בקבוקי בירה לפיקניק. פשוט אירזו את הרטבים, התבלינים, מפיות וסכו"מ חד פעמי ואתם מוכנים לצאת לדרך. מנשא נוח ונעים.
השתדלו לעשות שימוש בסכו"ם חד פעמי שעשוי מתירס, במבוק או קנה סוכר. הם יותר נעימים לסביבה; מתכלים יותר מהר, ואם משליכים למדורה - הם לא פולטים גזים מזהמים.
מנשא בשימוש נוסף. כאילו לזה הוא נועד.
הרעיון השני הוא רעיון מקסים שמתאים בעיקר לילדים קטנים אבל לא רק. מי שמתלהב מהאש אבל אנחנו רוצים להרחיק, ולא לגעת אני ממליצה על זיקוקים קרים. חשוב לזכור שעם כמה שהם "קרים" יחסית - כשהם בוערים וזורקים גיצים ואחרי שהאש כבתה  - המקל יכול ממש להתחמם, ולגרום לכוויות. רעיון נחמד שמונע מהילדודס לאחוז במקל החם אבל עדיין להנות מהאש בזיקוקים הללו - הוא לנעוץ את הקיסם של הזיקוק בתוך פלסטלינה שתקועה בתוך כוס (או קופסא או צנצנת). באתר "eHow" ביצעו שימוש בוצר אמריקאי "play doh" (בתרגום מופשט - בצק למשחק) וזה נראה נפלא.

והרי קוריוז אישי בנושא: לסבתא שלי (כן, כן... זאת מה"סרוויס") יש עד היום מפה עם חור, כי בן דוד שלי הניח עליה זיקוק מיד אחרי שכבה. הרעיון הזה של הפלסטלינה/בצק, יעזור לנו להניח את הזיקוק, מבלי "לשרוף" שום דבר, ותוך כדי גם לשמור על האצבעות שלנו מפני החום.

פלסטלינה. להחזיק את האש מבלי לגעת באמת.
ולקראת סיום, אני מזכירה לכם - שלא כדאי לשרוף כל דבר.
ראשית, כל מה שצבוע בלקה, או צבעים - משחרר חומרים מאוד רעילים בעת השריפה. רעיל גם לכם מסביב למדורה (במיוחד לקטנים והרכים שלכם) ורעיל גם לאטמוספירה.
ושנית, יש המון פריטים שנראים לכם סתם ישנים, אבל זיכרו שיש מישהו שיראה בהם "ענתיקה" שיש להציל או הזדמנות למשהו חדש.

קחו לדוגמא את התריס המקסים הזה שהוא מעמד נוח לכל העיתונים והמכתבים, גלויות וסתם דברים נחמדים שנתקלתם בהם ואתם רוצים לשמר. הוא יראה מקסים גם כלוח מודעות בהול, או בחדר הכניסה (מתאים למי מבינכם שלא גרים בדירת 40 מ"ר בלב תל אביב...)

"אלטע זאכן, אלטע זאכן"

וכאן יש דוגמא נוספת: סולם שמוכיח שיש חיים אחרי המוות. גם אם הוא לא יכול לעזור לכם לעלות ולא מסוגל כבר לשאת משקל - להחזיק סיר או שניים הוא עדיין יכול וזה ממש מקסים ונוח במטבח ככה.
אז אל תמהרו לזרוק אותו לאש המדורה...

לא לשרוף את כל העצים שנקרים בדרככם

אהבתם? שתפו!

2 תגובות:

הדס אמר/ה...

מה שנקרא : "לייק"

שרון לוי אמר/ה...

אהבתי אבל הקטע עם פקקי השעם נשמע לי קצת מסוכן. אחרי הכול מדורה זה לא משחקי ילדים.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...