יום שני, 22 באוגוסט 2011

סדר ב"נקיונות"

תמיד אנו מקשרים את שתי המילים הללו יחד: "סדר וניקיון". מכיתה א' מלמדים אותנו שזה חשוב - אפילו בין השורות במחברות...


הפעם אני לא אדבר על הניקיון עצמו - אלא על איך לסדר אותו. והכוונה היא לכל המוצרים למינהם, אוסף בקבוקי, שמפו לכביסת יד, מסיר כתמים, מסיר שומונים, סבון כלים, האקונומיקה (שאין בשום דבר שמסתדר עם המילה "אקו", אבל נו שיהיה...) וכל הסמרטוטיאדה...


מכירים את המתקן הזה  שתולים באמבטיה או בדוש בשביל השמפו, המרכך וסבון הגוף? זה מין מתקן מברזל, סורגים סורגים, עם מדפים/תאים לכל פריט. וניתן לתלות באצמעות ברגים, ותמיד צריך להיזהר לא לקדוח בחרסינה...אותו המתקן בדיוק - קחו ותלו בצד הפנימי  של הארון מתחת לכיור במטבח. הוא מעולה לכל הסמרטוטים/סקוצ'ים/כפפות/מברשות ניקיון, וגם לכל הבקבוקים הנחוצים. "כחול לחלונות", ג'ל אקונומיקה להלבנת הכיור, סבון כלים, מסיר שומונים מתבניות האפייה... כולם במקום אחד, מסודר, מוסתר, נקי ונגיש. - לא צריך להתכופף אל מתחת לכיור ולחפש את הפריט המבוקש! הכל כבר מונח בדלת ברגע שפותחים.


הכל ב"שלוף"


וממתחת הכיור במטבח - נעבור למתחת הכיור באמבטיה! אותו המתקן שציינתי בסעיף הקודם - תקף גם כאן. הוא מגיע בשלל צורות וצבעים אז תבחורו מה שהכי מתאים לכם, וכדאי למדוד עם מטר את המידות המדוייקות לפני שקונים. כדי שלא תתקעו עם סלסלה ענקית מדי שתופסת מלא מקום וסתם מפריעה - במקום לעזור.


אצלי היציאה למרפסת השירות - היא ישירות מחדר האמבטיה. כך שעל הדלת של מרפסת השירות - בצד שצמוד לקיר - הנחתי את כל "תכשירי הכביסה". שמפו לכביסה עדינה, מרכך, מסיר כתמים, טלק (לכתמי שמנוניות), סינטבון וכפפות. באותו רעיון כמו במטבח, השתמשתי מתחת לכיור באמבטיה לנוזל לשטיפת רצפות, מסיר אבנית, וחומר מחטא לאסלות. כדאי לעשות הפרדה בין תכשירי ניקוי הבית לבין תכשירי ניקוי בגדים - אם מתבלבלים, יש חומרים שעשויים ממש להרוס בגד! (את בטוח לא תתבלבלי, אבל חכי לפעם ההיא שהבחור שלך חושב שעם "סיליט בנג" מסירים כתמי שמן...)




נגיש, זמין, חוסך מקום, שומר על הסדר ומונע בילבול. 


וכמה מילים אחרונות על ניקוי האמבטיה. למי שחשוב לשמור על הסביבה - כתמי אבנית ניתן להסיר עם חומץ בן יין לבן. זה טבעי, ולא כימיקלי - ושומר על מי השתייה שלנו בכך שאינו מזהם בדטרגנטים. אז מומלץ להשתמש בחומר הזה במקום כל החריפים ולהשתמש בחריפים רק מדי פעם, או רק לעיתים רחוקות, או רק בפסח.


כשמנקים את האמבטיה (או כל משטח) כל מי שיש לה ציפורניים יודעת שזה פשוט גומר אותן. לכן מומלץ להשתמש בכפפות - ובתוך הכפפה, בסוף כל אצבע לדחוף פיסת צמר גפן. מי שמשתמשת בצמר גפן עיגולים - כל עיגול מתאים בדיוק. זה הגודל שיש לחתוך מהצמר גפן ה"רץ" (כן, כן... יש עדיין כאלו שמשתמשות בשיטה הישנה...)
הציפורן - תישמר ע"י כדור הצמר גפן - מאחר ותהיה נעוצה בו בקצה הכפפה - והוא יגן על הציפורן וימנע ממנה לבוא במבגע עם המשטח.


אפשר אפילו להשאיר אותו שם לפעם הבאה... גם אמבטיה מבריקה וגם ציפורניים מושלמות!


לנקות מבלי לקלקל את הפרנץ' בציפורניים!


אהבתם? שתפו!

אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...