יום ראשון, 17 באפריל 2011

גינה לי גינה לי, גינה לי חביבה

עם בוא האביב תמיד יש לי חשק לשתול דברים (גם לכם? או שרק אני מוזרה?)
והכל מסביב מלבלב, פורח, מוריק (מהמילה 'ירוק' נו...), ויפהפה. למי מבינכם שפורחים גם בתקופה הזו (בגלל האלרגיה) - אני מציעה לדלג על הפוסט הזה...
כל השאר מוזמנים להצטרף אליי לשתילה בגינה

אז אחרי שקנינו את הצמחים, העציצים (בהם נשתול את הצמחים) ואת האדמה (אותה נוסיף לעציץ) נתחיל להרכיב לנו עציצים חמודים. מי שאוהב עדניות - שזה עציצים ארוכים שבהם ניתן לשתול כמה צמחים בשורה, מוזמן ליישם את הטיפ גם שם. (אם יש לכם רעיונות אפילו יותר מוצלחים משלי, אתם מוזמנים בהחלט, להוסיף לי תגובות)
האדמה שקנינו די יקרה כי יש שם מלא מלא דשן. זה החומר העיקרי שמעלה את מחיר האדמה.
אז חשבתי לעצמי שחבל למלא את כל העציץ בחול היוקרתי הזה בשביל השתיל הקטן שלי. אז החלטתי לחסוך מקום. ריפדתי את הקרקעית בקרעי שקיות ניילון של סופר. שקיות הניילון יישמרו על החול שלא ייברח - אבל המים כן יוכלו לברוח. אני הרי לא רוצה לגרום לצמח החמוד של להירקב...

תראו איזה פטנט!

חוסכים באדמה. בידקו מראש במשתלה, שהורשים לא ישתלטו שם על העניינים 
למי שיש צמחים עם שורשים פחות "עדינים" וקצת יותר אגרסיביים שזקוקים להמון מקום והמון חול, אני ממליצה
להניח פילטר של קפה בתחתית. למי שאין פילטרים כאלה, אפשר להניח שקיות של תיונים לשעבר (אחרי השימוש, קרעו את השקיק, רוקנו הפנוך והניחו כמה "רשתות" כאלה בתחתית העציץ). כך נעצור את האדמה ולא ניתן לה לברוח החוצה, נמנע לכלוך ונחסוך בכסף. המים לעומת זאת יוכלו להמשיך לחלחל החוצה בשמחה.

יש לכן פתרון יותר טוב לפילטר הזה? הם כבר מתחילים להיעלם מהמדפים
כבר כתבתי כאן בעבר על שימושים שונים ומשונים לסבון עכשיו אפש להשתמש בו שוב. לפני השתילה, מומלץ להחליק את הציפורניים על גבי הסבון ולחצוב בו חתיכות ש"ייתקעו" בכוונה מתחת לציפורן. את הסבון הזה יהיה קל לשטוף החוצה. את החול שייתקע אם לא נשתמש בסבון - יהיה הרבה יותר קשה.

דרך קלה, פשוטה ובעיניי פשוט מצויינת לשמור על הלק/פרנץ'/ציפורניים...

ברור שאפשר גם פשוט לשים כפפות
העצה האחרונה שיש לי להפעם זו חממה קטנה לתבלינים במטבח.
חיפשתי כזו מבלהית מוארכת, כדי שאוכל ממש לשים על החלון - שם יש הכי הרבה אור שמש והצמחים יוכלו לעשות להם פוטוסינטזה בכיף. לא מצאתי ולכן אני מטיילת עם זה בבית, בין המרפסת, לבין חדר השינה. אם אתם מכירם מקום שמוכר כאלו מלבניות - תודיעו לי דחוף. מעולה גם לאינגליש קייק של אמא...
מדובר בפטנט ישן נושן שחקלאים מיישמים כבר שנים עם ניילונים. שימו את העציצים שלכם (הכי טוב לתבלינים שיהיה משובחים כי אנחנו משתמשים בעלים והגבעולים שלהם) מתחת לתא הזכוכית הזה, ושימו בשמש. כמובן אל תשכחו להשקות אותם. יהיה להם חם ונעים והלחות לא תתאדה ותברח.
חממה ביתית לעשבי התיבול
לפאנטים במיוחד על עשבי תיבול יש מכשיר פנטסטי לגידול ביתי של שתלים כאלו. פרטים כאן
זהו להפעם.
אם יש לכם עוד פטנטים לגינה ורעיונות לעציצי הביתה שתפו אותי!
אני תמיד שמחה ללמוד פטנטים חדשים. מבטיחה לפרסם בבלוג הבא - ולא אשכח לתת קרדיט.
אהבתם? שתפו!

אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...