יום שני, 21 במרץ 2011

סולמות בלי נחשים

כבר דיברתי על שיפוצים לפסח שאולי דורשים סולם, וכבר דיברתי על סולם ישן שקיבל חיים חדשים. הפעם אדבר על שימושים נוספים - שלא חשבתם עליהם לסולם הפשוט. בסוף השימוש - לא חייבים לקפל אותו ולהחזיר למקום המחבוא. אפשר למצוא דרכים חמודות להכניס אותו למרכז החדר...




 תמיד חשבנו שסולם זה רק לטפס לגובה. אז חשבנו. יותר ויותר אנשים, מעצבים, מתכנתים, אדריכלים וארכיטקטים ואפילו סתם מנכ"לים גדולים של חברות שירותים עוסקים בחיפוש אחרי הUpcycle הבא. "אפ-סייקל", בניגוד ל"רי-סייקל" עושה שימוש מוצלח יותר במשהו. באיקאה למשל, משתמשים באותה רשת של עגלות סופר שיצאו מכלל שימוש, לבניית מדפים, או מתקני תלייה.
אני בחרתי להראות לכם היום שימושים חדשים לסולם...


כמו שאתם יכולים לראות בתמונה, הנה דוגמא לשימוש בסולם למקום אחסון נוסף למי שנגמר המקום בארון, או למי שיודע שצריך את כלי ההגשה פה וקרוב כי יש הרבה אורחים. זו גם תצוגה מאוד יפה אם יש לכם כלי מטבח נאים, שחבל להחביא מאחורי ארונות המטבח על המדפים העמוסים.
חוסך את הקדיחה וההברגה של מדפים, וכשזה צמוד לקיר, והמוצרים מונחים עליו באופן שווה (בין שני הצדדים) זה נותן יציבות מירבית ולא צריך לחשוש.

נוח ופרקטי. אפשר גם להניח ספרים. או חומרי לימוד. אם לא "זה לצד זה" אז אפשר גם להניח אותם "זה על גבי זה".


הרעיון הבא יכול להתאים למשל למי שגר בדירה שכורה (או למי שפשוט לא רוצה לקדוח באריחי האמבטיה).
מומלץ לעשות שימוש בסולם עם ציפוי של צבע שמן, ולא סולם שצבוע בשיטת ה"דיסטורשן" (המראה של צבע ישן ומתקלף שמבעד ללובן שלו רואים את העץ טבעי חשוף). מאחר ובאמבטיה מצטברים אדים, ורטיבות זה עלול לפגוע בעץ שאינו מוגן כראוי. מניחים את הסולם מושען יפה על הקיר - והרי לכם מתקן תלייה! טוב גם לייבוש מגבות, או הנחת מגבת ידיים קטנה לצד הכיור. מעולה גם לייבוש פריטי לבוש עדינים שכיבסנו ביד.
להקפיד על סולם צבוע בצבע השמן המגן על העץ מפני רטיבות. 


והנה תמונה נוספת לדוגמא (לקוחה מהאתר מרתה סטיוארט האלוהית).




אני לא ממליצה על שימוש בסולמות פלסטיק לצורך העניין כי אם כבר אתם קונים פלסטיק - אז פשוט תקנו מתקן ייבוש/מתקן תלייה באותו סכום. אני גם לא ממליצה להשתמש בסולם מתכת מאחר וזה כידוע מחליד וזה גם יהרוס לנו את הבגדים/מגבות, גם עשוי להרוס את הריצפה וגם יקלקל את טיב הסולם. חבל.


עוד רעיון הוא שידת לילה.
כמה פשוט - ככה קל ונוח.




הרעיון הבא מתאים למי שאוהבת תכשיטים גדולים ומאסיביים. (או למי שיש ילדודס עם אהבה למחרוזות, עדיים, ושרשראות). גם עושה לנו סדר בעיניים, גם תצוגה יפה, וגם נוחות לבחירת ושליפת הפריט הרצוי


ניתן להניח כאן שרשראות, צמידים נוזליים (לא מהסוג העגול/חישוק נוקשה) ואפילו צעיפים.
הנה כך:
מכל הבא ליד
למי שאוהב את שיטת התצוגה (כי נגמר המקום בארון, וגם במגירות, וחוץ מזה - חבל לחנוק את הצעיפים בארון כל השנה... שיתאווררו קצת!) אז הנה עוד רעיון לדיספליי של צעיפים. השחילו אותם בחישוקים בגודל צמידי יד (אפשר להשתמש בצמידים שחברה שלכם הביאה מהודו, זה אפילו יפה) ותלו על שורת מסמרים. במקום לתלות את הצעיפים ישירות על מסמר - מה שעלול למשוף חוטים ולפגוע בצעיף. נסו לשמור על מנימליזם ואל תתחילו לתלות שם עכשיו את כל אוסף הצעיפים שלכם...
כדאי לתלות רק את מה שבשימוש העונה. לא את כל האוסף. 


זהו להפעם...
שתפו אותי ברעיונות נוספים שיש לכם לסולמות... ואתם רואים אחד כזה זרוק סתם כך - איספו אותו מיד והעניקו לו בית חם. הוא יחזיר לכם הרבה מעל למה שאתם חושבים!
אהבתם? שתפו!

5 תגובות:

הדס אמר/ה...

מעולה! אפילו הסולם החום הזה בחדר האמבטיה ממש נותן תחושה של תאילנד כשזה מונח ליד העציץ... להיט מאילנית! אה.... מפיצית!

אנונימי אמר/ה...

מה זאת אומרת סולם כקישוט??? אני יכול בטעות להיתקל בסולם ולהפיל אותו! וגם את כל מה שכבר שמתי עליו...

אנונימי אמר/ה...

בנימה חיובית כמובן

Purple Haze אמר/ה...

באותה מידה אתה יכול להיתקל בארון
:)

וזה לא כ"קישוט"!
זה כפריט שימושי!

Unknown אמר/ה...

מעניין איזה שימוש אפשר לעשות בסולם טלסקופ ישן, צץ אצלי רעיון להפוך אותו למדפים. דיל סולם

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...