יום שלישי, 8 במרץ 2011

אביב הגיע פסח בא

נכון שיש עוד מלא זמן
ונכון שיש עוד כמה חגים עד אז
ונכון ש"למי יש כוח כבר מעכשיו?"
אבל כן, יש אנשים שהם בקטע של ניקיונות והכנות לקראת הפסח כבר מעכשיו. חברות המתנות כבר פועלות חזק לשכנע את מחלקות כוח האדם במגוון הארגונים לרכוש אצלם מתנה לעובדים, חברות מוצרי הניקיון הגבירו נוכחות בפרסומות לאחרונה, וגם חברת נירלט יצאה עם פרסומות הורסת (יפה לך...), למי שעושה שיפוצון בבית וצובע את הקירות לכבוד חג האביב...
אז באמת למי שמכניס קצת צבע לחיים ומתקן כמה קירות הנה כמה טיפים חמודים.
הראשון על מברשת הצבע. משום מה מברשות הצבע לעולם לא נשמרות מצביעה לצביעה. או שהשארנו עליהן את הצבע וזה התייבש ואין מה לעשות חוץ מלקנות חדשה, או שמרוב טינר וצביעות, היא לגמרי איבדה צורה וגמישות, ואין מה לעשות חוץ מלקנות חדשה...
אז יש אנשים שלא רוצים לקנות חדשה. גם חוסכים בכסף וגם רוצים לזהם פחות את הסביבה ולזרוק פחות מברשות לערימת הזבל. אז במיוחד במיוחד בשבילם הנה הרעיון הבא: כדי לשמור על סיבי המברשת מצביעה לצביעה, אחרי השטיפה והניקוי האחרון, הניחו לה להתייבש טוב טוב על גבי מגבת מטבח או סמרטוט ישן וודאו שכל הסיבים מיושרים ומוחלקים לכיוון הנכון), ואז עטפו אותה בשקית ניילון (מאלו שיש מהסופר כמו זבל*) הקיפו בגומיה והנה יש לכם!
הפטנט הזה טוב גם כי ככה שומרים טוב יותר מפני נזילות, טיפטופים, הדבקויות וכך הלאה...

שומר על המברשת שלא תאבד צורה ושומר על הריצפה מטיפטופים. 
אבל רגע, חכו, יש עוד!
מי שממש מפחד מטיפטופים - מומלץ שישתמש ברולר עם תבנית בשיפוע, טובלים את הרולר בתחתית השיפוע - שם כל הצבע מצטבר, ואז סוחטים את עודפי הצבע ככל שמתגלגלים כלפיי מעלה. כך יש לנו בדיוק את הכמות הרצויה והנחוצה וכך גם מונעים את רוב הטיפוטופים.

ולכל האיזורים הקטנים להם נחוצה מברשת, כמו מסגרת החלון, או סביב משקוף הדלת והפנלים בריצפה, כדי למנוע "שפריצים" של המברשת, אפשר להכין לה "מגן" קטן, ממכסה של מיכל קוטג' לשעבר, מכסה של קופסאת חומוס או קופסת גלידה - תלוי בגודל המברשת.
חורצים חור בזהירות עם סכין יפני, קטן במילמטר מהגודל הרצוי (כי עדיף קטן וצפוף מאשר גדול ורופף - גדול פשוט יחליק וייפול ורק יפריע לנו במקום לעזור) אחרי שהכנו את ה"מגן" משחילים דרך החור את המברשת מהצד של הידית.
עזבו דיבורים - פשוט תראו איך עושים את זה:
בעבר כלי של פלסטלינה למשחק ילדים. היום כלי קטן לצבע ומגן למברשת 
ככה גם שומרים על הידיים יחסית נקיות (הרי אי אפשר להימנע לחלוטין מהליכלוך הכרוך בצביעה - וחוצמזה איפה הכיף שבלהתלכלך קצת בצבע???)

למי ששונא צבע על ה"שלטרים", כלומר הכפתורים של האור וחריצי החשמל - מומלץ להקיף אותם במסקינג-טייפ ממש מסביב לכל המסגרת ואז לקפל את השאריות כלפי פנים הלחצן. לבסוף - להשלים עם עוד חתיכה של מסקינג טייפ ממש מעל. פשוט להדביק על כל הכפתור/לחצן של האור או על כל השקע.

אך מה לגבי מי שצובע את הדלתות עצמן? ראשית, אני ממליצה על זה רק למי שגר בבתים מאוד ישנים עם דלתות עץ. ולא למי שיש פלדלת ודלתות איכותיות חדשות. שנית - לשייף קודם כל את הצבע הקודם/עץ, ורק אז לצבוע ולוודא שמשתמשים בצבע שמן שמתאים לפנים הבית.
מומלץ לפרק תחילה את הדלת מהצירים, ולצבוע שטוח ורק אחרי שמתייבש להרכיב חזרה, ובינתיים הבית לא מקבל את הריח - אך אפשר גם לוותר על האופציה הזו, וצבוע את הדלת בעודה מחוברת (מלמעלה למטה כמובן, למנוע נזילות ככל הניתן) ולבסוף לדאוג לאוורר את הבית היטב.

לא לשכוח לשמור על הידיות - ולצורך כך אפשר להשתמש בנייר כסף פשוט מהמטבח. פשוט עוטפים את הידית לחלוטין מכל הכיוונים ואפשר לצבוע בלי בעיות.
אפשר אפילו להשתמש בנייר עטיפה של קרמבו לצורך העניין... איכות הסביבה עד הסוף! 
ואחרי ששמרנו מפני טיפטופים, ושמרנו על הידיות ושמרנו על הסביבה... בואו נשמור על האצבעות.
אחרי שהצבע על הקיר ייבש לגמרי - אפשר לתלות את התמונות! אבל, הנה כמה רעיונות לשמור על האצבעות שלא נכה בהן עם הפטיש - וגם סתם רעיונות חמודים לשימושים חדשים במה שיש בבית...

הרבה יותר נוח לאחוז במסרק מאשר במסמר. סמנו איפה אתם רוצים את התמונה - חשבו במדוייק היכן על המסמר להיות לצורך כך, (אפשר לסמן עם עיפרון איקס X על הנקודה) ופעלו לפי התמונה הבאה:
תוקעים את המסמר בין שיני המסרק, ואוחזים בקצהו.
למי שחבל על המסרק הטוב שלו - כי הוא ג'ון טרבולטה בסרט גריז וחייב את המסרק ב"היכון" בכיס ליישור הג'ל, אפשר גם להשתמש באטב כביסה לאותו רעיון. הנה כך:
אחזו בקצה האטב. הוא כבר יחזיק בשבילכם את המסמר 
אבל לפני הכל  - הכי חשוב זה לבחור את הצבע הנכון! כשאתם בוחרים צבע מהמניפה - תמיד מומלץ לקנות את הדלי עצמו בגוון אחד פחות. לכו צעד אחורה, לכיוון בהיר יותר. זה יוצא הרבה יותר כהה ממה שנדמה לכם והרבה יותר עמוס ממה שציפיתם כאשר ממלאים קירות שלמים בצבע. תתייעצו עם יועצי הצבע בחנויות "עשה זאת בצעמך". הם יודעים על מה הם מדברים.
בחרו את הצבע הרצוי ולאחר מכן קנו צבע בהיר יותר בטון אחד לפחות 


ומה אפשר לעשות עם כרטיסיות הצבע אחרי שסיימתם? סידור ישיבה לשולחן הסדר עצמו עם כרטיסי שמות צבעוניים!
בבלוג חיוכים מוזמנים מצאתי רעיון חמוד לאללה (גם למי שלא צובע את הבית!)
הנה, תראו בעצמכם:
חבל לזרוק את מניפת הצבעים. השתמשו בה! טוב גם כסימניה לספרי קריאה, ספרי בישול ומפות דרכים 
זהו להפעם.
שיהיה שיפוץ נעים, וחג שמח וטעים!
אהבתם? שתפו!

אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...