יום שני, 9 באפריל 2012

שידרוגי אוכל (או: מה לעשות עם כל הרטבים ששמרנו במגירה במשרד)

אם העבודה שלכם משלמת לכם על ארוחות באמצעות 10bis או סיבוס דלגו על הפוסט הזה...
הפעם אני אדבר על איך לשדרג את השניצל מאתמול, את האורז היבש והפסטה שלא הספקתם להכין לה רוטב.
מסתם דברים שיש לנו במשרד!!!

בעבודה שלי ממנים לנו חצי מעלות האוכל ולכן אני מדי פעם אוכלת בחוץ ורוב הזמן משתדלת להביא מהבית (ולא תמיד זה קל)
מה שנקרא לסרוגין....

כשמזמינים מבחוץ, תמיד יש שאריות של מפיות, סכו"מ, תבלינים, רטבים וכו'.
לא כל דבר אפשר לנצל.
טחינה למשל - אני ממליצה לשמור ליום יומיים בלבד. אחרי כן זה כבר מתקלקל ולא טוב.
מיונז סגור - אפשר כמה חודשים טובים אבל 
מיונז פתוח - מומלץ להשתמש ולגמור.
רטבים לסלט - כל עוד זה מיכל אטום, אפשר לשמר לתקופה ארוכה, אבל כשאתם כבר כן משתמשים, תטעמו קודם, לפני שאתם מטביעים את כל הירקות היפים שלכם בהרעלת קיבה. אם הטעם טיפה מוזר או חמוץ או מעקצץ בלשון - וותרו על התיבול. 
שמן זית ולימון - נשמר לעד

במיוחד בקיץ, מומלץ לבדוק.

חפרתי מספיק, עכשיו לשידרוג!!!
לצורך כך תזדקקו לחומרים הבאים: שקיות קטשופ, שקיות תבלין פיצה, ואם יש לכם רוטב חריף כלשהו, כמו טבסקו  או אפילו צ'ילי מתוק. אם יש לכם רוטב ברביקיו שאתם אוהבים, כל שקית אפשרית של רוטב מהסוג הזה... ואם אי פעם הכנתם מנה חמה והיתה בה שקית תבלין ולא השתמשתם... כל דבר!!!

בסוף יחשבו שאנחנו רק מזמינים פיצה








ידעתי שיש סיבה שאני שומרת את שקיות התבלין האלה במגירת הציוד המשרדי!

ועוד קצת צ'ילי (מהמקום של הפיצה...)



צ'ילי מתוק... (מהסיני שהזמנו בשבוע שעבר...)


רטבים לסלט ושקיות תיבול למנה חמה... לא להאמין מה שאני שומרת!

סופסוף יהיה שימוש לכל שקיות הקטשופ שאני אוספת ושומרת

מיזגו, שיפכו, רוקנו את תוכן השקיקים לתוך קערה אחת. גם ספל יתאים. והוסיפו כף או שתיים של מים רותחים וביחשו.


אפשר גם להוסיף משקיות הפלפל והמלח הקטנטנות שתמיד מגיעות בניילון עם הסכו"מ והמפית...


בוחשים עוד קצת - וזה מוכן! רוטב מעולה שיעורר לכם את הפסטה היבשושית, יחזיר לחיים את השניצל המיובש, וישדרג לכם כל מנה בשרית או סתם פחמימות לא מעודכנות.




ד"א, אם אתם מהסוג שמזמינים הרבה טייק אווי ויש לכם אוספים כאלה גם בבית, חבל לזרוק אבל גם אין לכם מה לעשות איתם באמת, ונמאס לכם כבר שזה מבלגן לכם את המקרר, בהחלט אפשר להוסיף לכל בישול של עוף, לתבל אורז, ולהוסיף להכנה של רוטב הפסטה. נסו להוסיף תבלין פיצה ל"ביצה הבחושה" בעת הכנת השניצלים - לא תאמינו איזה מיוחד זה יוצא ואיזו תוספת חמודה זו. ממש מקפיץ את הטעם. אני באופן קבוע מוסיפה כף אבקת מרק עוף בשביל הטעם.


כמובן שאת הקטשופ והמיונז אפשר לקחת כשיוצאים לפיקניק או סתם טיול. 


מקווה שהטיפים האלה היו מועילים ונחמדים ולא סתם חפרתי לכם. ספרו לי איך אתם מסתדרים עם האוכל במשרד... לא יכול להיות שרק אני יוצאת מהבית בטירוף בבוקר מבלי להכין לעצמי ארוחות מסודרות!!!
:)




זהו להפעם. אהבתם? שתפו!


אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...