יום שלישי, 31 במאי 2011

איך להביא אותם לסדר




לקראת סוף השנה הרבה גני ילדים ובתי ספר משליכים ציוד ישן, כדי לפנות מקום לציוד חדש שמסדרים בכיתות ומבני גני הילדים.
חלק מהציוד פגום מאוד, אך יש גם פריטים שניתן להציל - ואם אתם במקום הנכון בזמן הנכון - ויש לכם רכב שאפשר לאסוף ציוד באמצעותו - אז יש לכם סיכוי למצוא "זהב בזבל" מה שנקרא...


הנה הרעיון הראשון של ספסלים שהגיעו מגן ילדים. הצבעים המקוריים "נשמרו" או יותר נכון "שוחזרו", העלמנו כמה שריטות והנגר שלי הצליח להחליף את הרגל השבורה בספסל אחד, ולתקן את הרגל המתנדנדת בשני...
החלטתי להניח אותם זה על גבי זה והתוצאה שווה ביותר: מספסלים שהיו מיועדים לישבנים של הקטקטים - יש לנו עכשיו ספריה מקסימה עם המון אופי!
אני אהבתי... מה דעתכם?

הספסלים זכו לתחייה מחדש בתור ספריה

אם גם אתם נפלתם בשבי ורכשתם את הפריט הפלסטיקי שנועד לסדר את הנעליים על הדלת - וגם אתם כמוני גיליתם שזה ממש לא יעיל, כי רוב הנעליים פשוט לא נכנסות (אלא אם כן כל הנעליים שלכם הן אולסטאר...) אז גם אתם בטח חיפשתם לו שימוש נוסף. חבל זה עולה לא מעט.


יום שני, 16 במאי 2011

אש אש מדורה

ל"ג בעומר מתקרב עלינו לטובה. אז הכנתי כמה טיפים לקראת המאורע.

ראשית, כדאי להצטייד עם כמה פקקי שעם שאספנו מבקבוקי יין (במקרה הכינותי מראש...)
את הפקקים תשמרו בתוך צנצנת עם אלכוהול לחיטוי (קנו את הסוג הכי זול והכי פשוט - חבל להשקיע בזה כסף, גם ככה נזרוק את זה למדורה ונשרוף...) למדורה בגודל "חמים נעים" אני ממליצה להתשמש בכמה פקקים ולכן לא כדאי לנסות לדחוף את פקקי השעם אל תוך בקבוק האלכוהול שיעלה על גדותיו ולא יוכל להכיל את הכל. השתמשו בצנצנת גדולה (לשעבר צנצנת של ריבה או חמוצים)  - הכניסו לתוכה את פקקי השעם ו "צקו" (מלשון "לצקת") מעליהם את נוזל האלכוהול לחיטוי.

לגבי הצנצנת  - מומלץ שתהיה זכוכית.  למה?
1. זה מחזיק נוזלים הכי טוב. 2. בניגוד לפלסטיק למשל, זכוכית לא תתפוס את ריח האלכוהול (למקרה שתרצו להשתמש בה שוב... לרוטב לסלט למשל!) 3. עמידה לחום...

לפני שאתם מנסים להדליק את הזרדים, פזרו כמה מהפקקים ה"ספוגים" בתחתית הערימה והציתו את האש באמצעותם. (פקקי השם לא באמת "ספוגים". מה שמיוחד בחומר הזה - שעם - זה שהוא לא סופג. מה שכן, הם יהיו מצופים אלכוהול לחיטוי (חומר בעירה יוצא מן הכלל, ולא מסריח) וכש"תפזרו אותם" עם ייצרו 'שבילים' של החומר על ובין הזרדים - מה שיגרום להצתה הרבה יותר מהירה של הכל.

רק הקפידו להיזהר - מדובר באש. תודה.

רעיון מדליק!
שני רעיונות חמודים נוספים שמצאתי בשיטוטי הרבים

יום ראשון, 8 במאי 2011

לתלות את כולם! (או, סיור בשוק הפישפשים ומרדף אחרי אוצרות)



מי שעוקב אחרי כבר בטח יודע כמה אני אוהבת "להציל" רהיטים מפח הזבל, לנצל אותם שוב לרעיון חדש. הפעם אדבר שימוש חוזר בחפצים שונים ומשונים לצורך לתליה... אפילו שהחפצים הללו ממש לא נועדו לכך מראש.
נתחיל מהכיסא הזה שרגלו הקדמית היתה שבורה כשמצאנו אותו זרוק מחוץ למסעדה...

קצת שיפשוף של הצבע המתקלף, וצביעה מחודשת, כמה מסמרים - ותראו איזה מדהים! כאן התמונה אצל אחותי בבית, שממש פיקפקה כשראתה את הכיסא... למען האמת, אפילו אני לא ממש ידעתי מה אעשה איתו בהתחלה. עוד תיכננתי להוסיף לו רגל אחרת במקום זו השבורה. אבל תוך כדי שיוף כשהוא הפוך, חבר שלי ליפף את כבל החשמל של מכונת השיוף סביב "גב" הכסא... וקלטתי את הפוטנציאל.

מעניין אם בעל המסעדה היה זורק אותו אילו היה יודע מה תהיה התוצאה הסופית ומה אפשר לעשות מהמציאה הזו...
לא תאמינו כמה מחמאות קוטף "הכסא העייף"!
  
נישאר עוד רגע בחדר האמבטיה, ונראה איך אפשר להשתמש בעוד משהו שם...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...