יום שלישי, 26 באפריל 2011

חמוצים! (או, ניקיון טבעי וקצת טיפים ליום העצאות)

הטרנד הירוק הגיע למחוזותינו זה מכבר... והנה כמה רעיונות רעננים (וחמצמצים) לשמירה על "לובן מבריק"...


הלימון ידוע כבעל יכולות מעולות לגוף כששותים אותו(עשיר בויטמין סי) הוא מעולה לסלט עם הטעם שלו, ובאופן כללי: "לימון מוסיף המון". כמו שאמא תמיד אומרת "כשהחיים נותנים לך לימונים, הכיני מהם לימונדה!" הפעם אסביר כיצד עובד עוד משפט, דומה אבל שונה: "כשהחיים נותנים לכם לימונים - הכינו לכם חומר ניקוי מעולה!".




הלימון ניחן בריח מאוד "פרשי" ורענן - וקורה שבשמים בעלי ריחות חמצמצים לעיתים זוכים לשם "לימוניים". אל תעלבו! זה לא שהבושם שלכם גורם לי לעקם את האף כאילו אכלתי זה עתה משהו חמוץ. זה פשוט ריח רענן וקייצי.
הריח הזה כל כך רענן שעל רוב תכשירי הניקוי האגרסיביים תמצאו את התוספת: "בניחוח לימון".


הלימון הוא חומצה - ואם אוכלים אותו לבד ולא בסלט, הוא גורם לנו לעקם פרצוף מרוב שהוא חמוץ -בדיוק ככה גם החיידיקם על קרש החיתוך מרגישים אותו דבר. אבל זה כלכך מעקם להם את הפרצוף, שהם ממש מתעוותים ולגמרי "מתפוגגים". אז בפעם הבאה: אחרי שאתם משתמשים בקרש החיתוך לטיפול בבשר בטרם תניחוהו על האש, ל תשכחו גם לטפל בקרש החיתוך לאחר מכן - עם לימון ובכך למעשה תבצעו חיטוי של הקרש מהבקטריה שעלולה להיווצר מהבשר החי. 
לימון על קרש החיתוך, מנקה, מחטא ומותיר ריח נעים ורענן 
יום העצמאות קרב ובא וסביר להניח שאחרי שנכין את הבשר על קרש החיתוך - נבצע שימוש לא קטן בשום ובצל (כי אין בשר על האש בלי שום ובצל). מסתבר ששני אלה לא משאירים רק ניחוחות בחלל הפה (ועל כך נשוחח בפרק אחר...), אלא גם מותירים את הניחוחות שלהם על האצבעות וכפות הידיים. הפתרון שאני מציעה
זה להכין "פילינג ביתי": שילוב של מלח גס וחומץ. שפשפו את כפות הידיים בתמיסה הזו ותראו שכפות הידיים תהיינה רכות ורעננות, ללא ריח כלל וכלל!


גם תסירו את הריח וגם תצליחו להמנע מכל אותם סבונים חריפים שעשויים לגרות את העור ועלולים אף לגרום לקילופים.
חומץ ומלח מסירים ריח מכפות הידיים


חומץ הוא בכלל תכשיר ניקוי נפלא ולא רק לכפות הידיים. הוא מעולה לעור הגוף כולו.
אומנם בארצנו הקטנה לא נהוג לעשות אמבטיות, כי זה ממש לא מקובל וממש חבל למלא את כל האמבטיה במים שאין... אבל למי שמתעקשת ובכל זאת חייבת את האמבטיה שלה, לפחות פעם בשבוע, אני ממליצה לוותר מדי פעם סבון הרחצה או קצף האמבט מסבון של פעם ולהחליפו בחומץ. אומנם אין על הריחות המנצחים שלהם, אבל החומץ הוא בעל סגולות דומות לאלו של הלימון, הוא יגרום לקילוף טבעי של תאי עור מתים ויידאג לחשוף עור חדש טרי ורענן.
בנוסף - לא תאמינו אילו פלאים הוא יותיר אחריכם באמבט!
תודו שזה רעיון מבריק!
חומץ לאמבטיה. מרכך את העור ומותיר אמבטיה מבריקה 
ואחרי האמבטיה - הרי בוודאי תרצו להתנגב במגבת נקיה ורעננה. הוספת חצי כוס מיץ לימון להפעלת המכונה, תוציא לכן כביסה "פלאפית" ורכה עד מאוד - ובנוסף, הלימון הוא צלבין טבעי והמגבות הלבנות שלכן תצאנה צחורות ומשלגות.
את מיץ הלימון מומלץ להוסיף למכונת הכביסה מאותה מגירה שבא תוסיפו מרכך, או ממגירת נוזל הכביסה.
אם אין לכן כזה, בדקו את הוראות היצרן של מכונת הכביסה מה תהיה הדרך הטובה ביותר להוסיף נוזל לניקוי הכביסה.
כתבתי בעבר על הדרך הטובה ביותר לשימור את חוברת הוראות היצרן וזה באמת תמיד מועיל ברגע האמת!


חצי כוס מיץ לימון למכונת הכביסה מלבינה מעולה
והנה רעיון לתקופות שבהם מחירי הלימונים בשמיים (עקב מחסור) או תקופות בהם הלימונים "יבשים" ונטולי מיץ.
בתקופה שהלימונים טובים ומה שניתן לכנות "ג'וסי" - מלאי מיץ - קנו כמות, סיחטו ושימרו במגשי הקרח. כך, תמיד יהיה לכם ב"שלוף", גם לרוטב הסלט, גם לעוגות ואפילו לנקיונות!


יותר זול, טבעי ובריא מהקוביות הקפואות של "דורות"


מסתבר גם שלא רק "לימון מוסיף המון", אלא גם "לימון מסיר המון". כך גם אבנית. שתי כפות אבקת מלח לימון בקומקום + הרתחה מסיר אבנית יופי! לא צריך את כל מסירי האבנית הקשים. אם צריך לעשות את התהליך שוב - אז חיזרו על הפעולה. צריך רק להיזהר כי זה גולש, אז מלאו רק חצי קומקום במים ולא עד הסוף.
בניגוד לכל מסירי האבנית הקשים, גם אם לא תשתפו "טוב טוב" את הקומקום, זה לא נור. כי לא קורה כלום אם שותים מלח לימון. זה רק קצת חמוץ...




את המלפפונים שלכם בכל אופן - אתם יכולים לשים או בלימון או בחומץ! מה שבא לכם!
ושיהיה יום עצמאות שמייח לכולנו!


זהו להפעם. אם יש לכם עוד פטנטים ורעיונות "חמצמצים" שתפו אותי! אני תמיד שמחה ללמוד פטנטים חדשים. מבטיחה לפרסם בבלוג הבא - ולא אשכח לתת קרדיט. להתקרא!

אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...