יום שלישי, 15 בפברואר 2011

איזה קור... קפאתי!

חורף, קר, גשום ואנחנו רק מחפשים איך להתחמם.
טוב - לא ממש, כי בישראל הרי עוד יום יומיים יוצאת כבר השמש... ובכל זאת...
קריר. אז מי משתמש בקרח בימים אלו? אולי רק אמא שלי שסובלת מחום באופן קבוע.
בכל מקרה, רוב האנשים לא משתמשים בקרח ונותרנו עם מגשיות הקרח מיותמות.
לא רק לקרח
מה בכל זאת אפשר לעשות איתן?
מלא דברים!


אפשר למשל, לאחסן בתוכן את כל החפצים הקטנים שתמיד מתבלגנים והולכים לאיבוד במגירה. כל השטויות הפיציות של הציוד המשרדי, סיכות לשדכן, מחדד פיצי, מחק, קליפסים, נעצים... תראו איך הכל מסתדר מהמם! גם עושה סדר וגם חוסך מקום!




כמובן שאם אצלכם הכל במגירה הזו מסודר, אבל דווקא הטבעות הקטנות או העגילים הקטנטנים תמיד מתבלגנים, מאבדים את בני הזוג מהצמד, או סתם נעלמים, אז הנה פתרון מושלם להחזיק את כל התכשיטים יחדיו  - אבל כל אחד לחוד!
ביחד לחוד
אפשר להניח במגירה של שידת האיפור, בארון האמבטיה או אפילו במגירת הגרביים בארון! זה פשוט פתרון מצויין...


עוד שימוש שאפשר לעשות עם המגשיות האלה, זה לשמור על הניקיון בבית כשהילדודס מציירים בגועש. פעם היו שופכים לנו מהבקבוק הענק בגודל בקבוק קטשופ - שפריץ על פיסת נייר עיתון. כמובן שזה זולג, נמרח, נשפך, לריצפה, לשרוול ולאן לא?
אז אפשר לשים טיפה בכל תא של מגשית קוביות קרח, ואפילו פעמיים את אותו הצבע (ככה מונעים את ה"אמא - הוא חטף לי!" המפורסם...) והנה, יש לנו פתרון מעולה! בקלות אפשר לטבול את המכחול, ואם רוצים לערבב שני צבעים יחד אז שופכים טיפונת מכל אחד מהם לאותו תא ו"בוחשים" עם קיסם קטן, או מקל אוזניים.
כמעט מונע לחלוטין נזילות וטפטופים
הפתרון הפנטסטי הזה מתאים כמובן גם לצבעי אצבעות, ואפשר לטבול ככה כל אצבע בצבע אחר וזה בכלל כיף. למי שיודע שישתמש שוב - כדאי לשמור את התבנית ככה עם הצבעים. כדי שלא יתביישו אפשר לגזור קרטון בצורת מגשיץ הקרח, או נייר כסף ולהניח מעל - רק חשוב לשים במקום שלא יתהפך כי חבל. מי שחושב שיעשה כזה יום ציורים רק חד פעמי - אפשר להשתמש לאותו פטנט בקרטון ביצים  - שכן הוא חד פעמי ועף לסל מיחזור נייר בתום השימוש.


רעיון נוסף לילדים, במיוחד לאירועים כמו ימי הולדת למשל, זה להכין להם גלידת סאנדיי "עשה זאת בעצמך". הילדים בוחרים מה הם רוצים בגביע והמבוגר שם להם. אפשר להסתפק אפילו בשניים או שלושה טעמים שילדים אוהבים: שוקו, וניל ותות. בתוך מגשיות הקרח מניחים בכל "תא" דברים שונים: סוכריות צבעוניות, פתיתי שוקולד, חתיכות חלבה, שוקולד צ'יפס, עדשים צבעוניים, דודבנים מסוכרים, שברי קורנפלקס "כריות" וכדורי שוקולד "קליק".
והילדים בוחרים במה "לתבל" את הגלידה, ומוסיפים לבד.
כדי למנוע "ריבים" ותחרויות, אפשר להכין כמה מגשים כאלה, ואחרי שמניחים להם את הגלידה בכוס או בגביע, הם מקשטים בעצמם בעזרת כפיות קטנות.
מומלץ להניח את מגש הקרי על גבי מגש אחר, או "פלייסמט", כדי שיהיה לנו קל לאסוף את כל מה שנפל.


קישוטים בתאים
הרעיון הזה מתאים גם למי שהחליט להכין עם הילדים עוגיות בבית ומעוניין לקשט אותן ומתאים גם (אולי קצת פחות) לציפוי כדורי שוקולד.


ולאמא העייפה בסוף היום - מגיעה מנוחה. רעיון נחמד הוא להכין מבעוד מועד מרקחת של תה ירוק שמכיל אנטיאוקסידנטים מטבעו, ולהכין את זה בכד קטן עם שני תיונים. כשזה מתקרר קצת, מוזגים למגשית הקרח ומכניסים לפריזר.
את הקוביות הירוקות הקפואות אפשר להניח מתחת לעיניים בסוף יום קשה, (או בתחילת יום שאחרי לילה ארוך) והוא מעלים את העיגולים השחורים והשקים שמתחת לעיניים - באופן פנמונלי! תנסו ותתפלאו כמה שזה עובד מעולה!
תה ירוק, מרגיע עייפות ניכרת מתחת לעיניים. אפשר אפילו לשתות את זה 
אפשר גם שיטה אחרת: להספיג בתה עיגולי צמר גפן שטוחים ולהקפיא אותם פרוסים על מגש. זה אומנם יותר נוח להניח על העין, אך פחות נוח לשמור במקרר. רעיון נוסף שאפשר לעשות: להקפיא ג'ל אלוורה ולשמור בפריזר לימים שנשרפתם "בטעות" מהשמש. זה קריר ונעים בימים החמים של יולי אוגוסט והאלוורה הקפואה מרגיעה את העור, מרעננת ומחדשת.


אהבתם? שתפו!

3 תגובות:

שרון וושלר אמר/ה...

מהמם! את מממש גאון!

Crazy Girl אמר/ה...

כל כך חמוד ! כל הרעיונות שלך נורא מקוריים :)

טכנאי מזגנים אמר/ה...

איזה כיף שיש קצת ימים קרים, בתור טכנאי יש ככה קצת זמן לנוח, אבל תנצלו את הקור בשביל לעשות עבודות יצירה, בקיץ אפשר ללכת לים...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...