יום שני, 22 באוגוסט 2011

סדר ב"נקיונות"

תמיד אנו מקשרים את שתי המילים הללו יחד: "סדר וניקיון". מכיתה א' מלמדים אותנו שזה חשוב - אפילו בין השורות במחברות...


הפעם אני לא אדבר על הניקיון עצמו - אלא על איך לסדר אותו. והכוונה היא לכל המוצרים למינהם, אוסף בקבוקי, שמפו לכביסת יד, מסיר כתמים, מסיר שומונים, סבון כלים, האקונומיקה (שאין בשום דבר שמסתדר עם המילה "אקו", אבל נו שיהיה...) וכל הסמרטוטיאדה...


מכירים את המתקן הזה  שתולים באמבטיה או בדוש בשביל השמפו, המרכך וסבון הגוף? זה מין מתקן מברזל, סורגים סורגים, עם מדפים/תאים לכל פריט. וניתן לתלות באצמעות ברגים, ותמיד צריך להיזהר לא לקדוח בחרסינה...אותו המתקן בדיוק - קחו ותלו בצד הפנימי  של הארון מתחת לכיור במטבח. הוא מעולה לכל הסמרטוטים/סקוצ'ים/כפפות/מברשות ניקיון, וגם לכל הבקבוקים הנחוצים. "כחול לחלונות", ג'ל אקונומיקה להלבנת הכיור, סבון כלים, מסיר שומונים מתבניות האפייה... כולם במקום אחד, מסודר, מוסתר, נקי ונגיש. - לא צריך להתכופף אל מתחת לכיור ולחפש את הפריט המבוקש! הכל כבר מונח בדלת ברגע שפותחים.


הכל ב"שלוף"


וממתחת הכיור במטבח - נעבור למתחת הכיור באמבטיה! אותו המתקן שציינתי בסעיף הקודם - תקף גם כאן. הוא מגיע בשלל צורות וצבעים אז תבחורו מה שהכי מתאים לכם, וכדאי למדוד עם מטר את המידות המדוייקות לפני שקונים. כדי שלא תתקעו עם סלסלה ענקית מדי שתופסת מלא מקום וסתם מפריעה - במקום לעזור.


אצלי היציאה למרפסת השירות - היא ישירות מחדר האמבטיה. כך שעל הדלת של מרפסת השירות - בצד שצמוד לקיר - הנחתי את כל "תכשירי הכביסה". שמפו לכביסה עדינה, מרכך, מסיר כתמים, טלק (לכתמי שמנוניות), סינטבון וכפפות. באותו רעיון כמו במטבח, השתמשתי מתחת לכיור באמבטיה לנוזל לשטיפת רצפות, מסיר אבנית, וחומר מחטא לאסלות. כדאי לעשות הפרדה בין תכשירי ניקוי הבית לבין תכשירי ניקוי בגדים - אם מתבלבלים, יש חומרים שעשויים ממש להרוס בגד! (את בטוח לא תתבלבלי, אבל חכי לפעם ההיא שהבחור שלך חושב שעם "סיליט בנג" מסירים כתמי שמן...)

יום שלישי, 9 באוגוסט 2011

חוט דנטלי - לא רק בין השיניים

חוט דנטלי תמיד טוב שיהיה בתיק. כמו שאמרה ג'וליה רוברטס בסרט אישה יפה: "אמא אמרה לי לשמור על השיניים". זה פשוט עצה טובה לחיים להחזיק את זה תמיד בתיק. פשוט אי אפשר לדעת מתי יתקע לי איזה חסה/פטרוזיליה/ברוקולי/ירק אחר...


אבל כדאי להחזיק את האייטם הזה בתיק בגלל עוד סיבות...


סיבה אחת למשל היא כפתור שנפל. כבר דיברתי כאן על כפתורים כמה פעמים... איפה לשמור אותו כשהוא נופל ואתם לא יודעים מאיזו חולצה, איך להשחיל את החוט  בדרך הקלה ביותר וגם איך למנוע ממנו ליפול שוב...


לי באופן אישי זה נושא כאוב וקרוב ללב מאחר ורוב החולצות בביתי (שלי ושל אחרים) הן מכופתרות... ותמיד תמיד תמיד נופלים הכפתורים. וגם לא משנה אם זו חולצה מהשוק או מזארה... אני אומרת, תאשימו את הסינים!


בכל אופן, הרעיון של החוט הדנטלי הוא מעולה לתפירת הכפתור חזרה לבגד מאחר והחוט הזה כמעט אף פעם לא נקרע! הוא מצופה שעווה, שמונעת ממנו להיקרע, להיתלש ולהיפרד לכמה סיבים. וזה פתרון מעולה להשחלת הכפתורים. חוט חזק, ואחיד - כלומר נוח להשחלה בקוף המחט וללא חשש התפצלויות... פשוט לחזק עם קשר טוב בסוף וזהו!


הכפתור הזה לא יצליח לברוח שוב...






יש לי עוד כמה רעיונות - אז מי שמעוניין מוזמן להמשיך לקרוא!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...