יום ראשון, 31 ביולי 2011

מגש-מדף (למקום נוסף), מעטפה-משפך (למטבח נקי) ותבניות אפייה (לסדר במגירה)




מי לא מכיר את זה? אתה שוכר דירה והכל נפלא  - -חוץ מהעובדה שממש אבל ממש בא לך לשבור את הידיים והרגליים של הנגר שעשה בארונות המטבח עבודה נוראית כלכך  - ומדפים גבוהים כל כך. לא רק שממש לא ניתן לנצל מדף כה גבוה - אלא שגם איכשהו תמיד חסר מקום!

אז הנה פתרון ממש טוב שייעצה לי סבתא שלי שהתמודדה עם אותה בעיה כבר לפני 60 שנה!
הכינו ערימה אחת של כוסות - בגובה זהה. הניחו את המגש מעליהן  - והרי לכם שטח מדף נוסף לשורה נוספת של כוסות! אוללה!

פתאום יש עוד מקום! כבר לא צריך "לצאת מהארון"!
מלחיות, צנצנות תבלינים, ובכלל - כל כלי שאתם מעבירים אליו תכולה של "תפזורת יבשה", החל מאורז, פסטה ומלח, ועד אגוזים וזרעים למינהם - הנה רעיון ממש חמוד למשפך "חד פעמי" או "רב פעמי - לשיקולכם!

יום שני, 25 ביולי 2011

מעברים (או: מתנה שאמא שלי קיבלה וברגים)

מכירים את הקטע הזה שיש לאבאמא וחברים שלהם להביא זה לזה שמונצעס לא נחוצים כשהם באים לצהריים בשבת זה אצל זה?


אני מאוד מקווה שאתם מכירים את זה ושאני לא היחידה שערה לתופעה... בכל אופן, בשבת האחרונה זכתה אמא שלי להפתעה של ממש - בדמות צלחת עם רגל. הישג מרשים לכל הדיעות. חוץ מהדיעה של אמא שלי. ששנאה את הכלי מהרגע ראשון שנחתו עיניה עליו. היתה זו ממש שינאה ממבט ראשון.
"תודה רבה, לא הייתם צריכים" עם חיוך מאוסה ומחשבה בראש של "באמת שלא הייתם צריכים..."


ובכן, כאן אני נכנסת לתמונה. שנים שיש לאמא שלי מגש פלסטיק שעומד על המיקרו ומכיל מגוון מוצרים שאין להם שום מקום אחר. מלחייה ופלפליה, דבש, סוכר, קפה, שמן זית. הכל אוכל - למרות שאין ממש קשר - מתוק ומלוח - ארוחת בוקר וארוחת ערב - מוצק ונוזלי,  יבש ורטוב... אבל כאן מצאו פריטים אלו מכנה משותף ונעמדו כולם סדורים על המגש.
אני שונאת את המגש הזה! ראשית הכל בו צופף. שנית הוא עומד על המיקרו ושלישית - הוא כעור במיוחד!


אז הנה הנמצא פיתרון מקסים לצלחת עם הרגל - תחליף למגש הפלסטיק המתקלף (שמצא את עצמו הולך למיחזור ביחד עם כל הבקבוקים...) מה שנחמד בצלחת הזו שניתן להניח חפצים גם מעל וגם מתחת (בהנחה שאוסף צנצנות הריבה של אבא לא יעלה על הסניטמטרים המותרים בחוק...)


המצרכים היומיומיים הנגישים עוברים למגש החדש


אל המנוחה ואל הנחלה. וינוח סוכר עם שמן זית, איש איש תחת מלחייתו ופלפלייתו... 

 ומה עושים בעת מעבר דירה? כשמפרקים את כל הרהיטים מאיקאה לקראת הדירה החדשה? איך נמנע מלאבד את כל הברגים והחלקים הקטנים?

יום ראשון, 24 ביולי 2011

לא רק בצה"ל (או: איזולירבנד)

הפעם יש לי רעיונות לאיזולירבנד. אולי עד היום חשבתם שרק בצבא משתמשים בזה, אבל שתדעו - שגם חשמלאים (כולל אבא שלי!) משתמשים בזה כי זה מבודד יופי ונדבק אחלה.
וזה.


נתחיל בשיטה ממש טובה לזכור "של מי הכוס הזאת בכלל?!"
הכוונה היא לכל אותם אירועים שאתם עושים ומעורב בהן שימוש בכוסות חד פעמיות מפלסטיק. למרות שזה ממש לא מומלץ כי זה מזהם את הסביבה נורא - אם אתם בכל זאת חייבים, אז לפחות קשטו אותן עם איזולירבנד - אותו סלוטייפ חזק וצבעוני.
זה יעזור להבדיל בינהן וכך אין צורך להשתמש בעוד ועוד כוסות... "אה! שלי זו הכוס עם הירוק!"
חסכנו קצת!


מה שלי? מה של מי? מבדילים בקלות.
ונמשיך עם פעילות כייפית לקיץ עם הילדים (איך לא?) ונחדש כסא! (איך לא?)

יום חמישי, 7 ביולי 2011

שעון לעגילים, צנצנות לעפרונות, ודלי לפרפומריה



הייוש!
מה קורה וזה? המון זמן עבר מאז נתתי איזה רעיון לאחסון תכשיטים. אז הנה פטנט שהוא לא לגמרי אחסון... יותר "איך לא לאבד שום דבר כשעייפים ממש".


לכולנו קרה שהגענו למיטה אחרי לילה סוער במיוחד, או סתם יום ארוך ומעייף. למי יש כוח להסיר את האיפור? ובטח שלא להתחיל להסיר את כל התכשיטים לתוך הקופסאות הקטנטנות בצד השני של העולם... אני כבר כאן במצב מאוזן ואין מצב שאני זזה!


אז רק הסירי את השעון, ואת העגילים שאת מסירה - הדקי לתוך חורי הרצועה. אני באופן אישי ממש שונאת לישון עם תכשיטים. אני אפילו לא מתקלחת עם תיכשוט. אז ממש על שידת הלילה, ככה שלא יאבדו לי הקטנטנים הללו - זה בהחלט עוזר הרבה פעמים!




עגילים בתוך רצועת שעון היד - מוצאים אותם בבוקר בקלות, והם לא "מתגלגלים" ו"מטיילים" להם אל מתחת למיטה 
למי שיש אוסף של צנצנות (כי נורא חבל לזרוק!!!!) אז נתתי כבר רעיון חמוד לאללה של אווירה קסומה, עם נרות בצנצנות...  והנה עוד אחד.


מאחר וכל פעם אני קונה

יום שלישי, 5 ביולי 2011

תיבת דואר, מתלה מעילים ומתקן עיתונים

שיפוצים באמבטיה.


לפני כמה זמן טיילתי עם הכלב של חבר שלי ותוך כדי טיול מצאנו מלא מתלים שכנראה זרקו השכנים. כמובן שנורא התלהבתי וכמו אלטע-זאכן מיומן החלתי לאסוף הכל ולהעמיס על הרכב. כמובן שאמא שלי לא התלהבה בכלל כשבאתי להעמיס לה את המחסן - אבל בסוף היא השתכנעה והיה שווה לשמור את הדברים האלה כי היום תראו איזה דברים יפים אפשר לעשות עם "ג'אנק שאספנו ברחוב".




אז לקראת הקיץ ולכבוד העובדה שהתחיל החופש הגדול, החלטתי לעזור לאחותי בשידרוג חדר האמבטיה שקצת התעייפה וחדר השירותים כדי שיהיה תואם.
באמבטיה - שייפנו את הקילופים שנוצרו וכדי להיפטר מהעובש השחור שהצטבר בפינות - קירצפנו את פינות התקרה באמצעות מברשת שיניים טבולה באקונמיקה (זו הדרך הטובה והיעילה ביותר להיפטר מעובש! הסירו אותו לפני שאתם צובעים. זה לא בריא פשוט לכסות אותו בצבע. לבשו חולצה שאתם שונאים כשאתם עושים זאת)
לאחר מכן קצת שפכטל (נעזרתי באיש מקצוע - אבא) ואחרי שצבענו את הקירות בצבע שעמיד למים, לחות ורטיבות (וגם תואם את האריחים הקיימים שהם סבבה לגמרי) התחלנו לקדוח ותלות אביזרים.


ולמזלי אחותי פתוחה להצעות וסומכת עליי בעיניים עצומות.


את המתלים שאספתי מהרחוב תליתי זה לצד זה. בתחילה התכנון היה למגבות, אך מאחר והיה לי פתרון יותר טוב למגבות, החלטנו שנשתמש בתיבת הדואר הישנה שלהם (שהחולפה גם היא באותו יום) ובחוט של תריס ישן (כן, כן) ונתלה "מדף" קטן לכל מיני שאריות שלא היה לנו איפה לשים.


התוצאה לפניכם:
תיבת הדואר ההרוסה - הפכה להורסת!
ולמי שתוהה לעצמו מה עשינו עם המגבות - אז הנה
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...