יום שלישי, 26 באפריל 2011

חמוצים! (או, ניקיון טבעי וקצת טיפים ליום העצאות)

הטרנד הירוק הגיע למחוזותינו זה מכבר... והנה כמה רעיונות רעננים (וחמצמצים) לשמירה על "לובן מבריק"...


הלימון ידוע כבעל יכולות מעולות לגוף כששותים אותו(עשיר בויטמין סי) הוא מעולה לסלט עם הטעם שלו, ובאופן כללי: "לימון מוסיף המון". כמו שאמא תמיד אומרת "כשהחיים נותנים לך לימונים, הכיני מהם לימונדה!" הפעם אסביר כיצד עובד עוד משפט, דומה אבל שונה: "כשהחיים נותנים לכם לימונים - הכינו לכם חומר ניקוי מעולה!".




הלימון ניחן בריח מאוד "פרשי" ורענן - וקורה שבשמים בעלי ריחות חמצמצים לעיתים זוכים לשם "לימוניים". אל תעלבו! זה לא שהבושם שלכם גורם לי לעקם את האף כאילו אכלתי זה עתה משהו חמוץ. זה פשוט ריח רענן וקייצי.
הריח הזה כל כך רענן שעל רוב תכשירי הניקוי האגרסיביים תמצאו את התוספת: "בניחוח לימון".


הלימון הוא חומצה - ואם אוכלים אותו לבד ולא בסלט, הוא גורם לנו לעקם פרצוף מרוב שהוא חמוץ -בדיוק ככה גם החיידיקם על קרש החיתוך מרגישים אותו דבר. אבל זה כלכך מעקם להם את הפרצוף, שהם ממש מתעוותים ולגמרי "מתפוגגים". אז בפעם הבאה: אחרי שאתם משתמשים בקרש החיתוך לטיפול בבשר בטרם תניחוהו על האש, ל תשכחו גם לטפל בקרש החיתוך לאחר מכן - עם לימון ובכך למעשה תבצעו חיטוי של הקרש מהבקטריה שעלולה להיווצר מהבשר החי. 
לימון על קרש החיתוך, מנקה, מחטא ומותיר ריח נעים ורענן 
יום העצמאות קרב ובא וסביר להניח שאחרי שנכין את הבשר על קרש החיתוך - נבצע שימוש לא קטן בשום ובצל (כי אין בשר על האש בלי שום ובצל). מסתבר ששני אלה לא משאירים רק ניחוחות בחלל הפה (ועל כך נשוחח בפרק אחר...), אלא גם מותירים את הניחוחות שלהם על האצבעות וכפות הידיים. הפתרון שאני מציעה

יום ראשון, 24 באפריל 2011

מגירות לשעבר

כידוע יש לי חולשה לפריטים מן העבר. לא פעם אני אומרת לעצמי: "חבל לזרוק!" וכל הסובבים אותי לא מבינים מה יש לי מה'ג'אנק' הזה ולמה אני לא מפסיקה לאסוף שברי רהיטים מהרחוב...
אני בטוחה שיש מבינכם עוד כמה שמבינים לליבי, ולאלה מבינכם שלו, אולי אחרי הפוסט הזה תבינו...
כבר כתבתי על שימושים נוספים לסולמות, ושימושים לסרוויס של סבתא, אך הפעם מדובר בשידות, או חלקים מהן ליתר דיוק. היתה לי שידה שליוותה אותי מהילדות. היו לה ארבע מגירות מימיןף דלת משמאל, בילדותי היא נראתה לי ענקית וגבוהה - אבל זו בעצם היתה ארונית נמוכה למדי. בתינוקותי מילאו את איזור ה"דלת" שהיה למעשה תלייה - חליפות התינוקות שלי. שנים לאחר מכן נערמו שם ספרי לימוד ומחברות ושלב מסויים השידה לא עמדה בעומד וקרסה.
אז תיקנו את הרגל, וצבענו לצבע עליז יותר, אבל בסופו של דבר, כשעברנו דירה... השידה הישנה נותרה יתומה וכנראה סיימה כמו כל פריטי העץ (איפה זה? גן עדן לרהיטים?)


אם גם אתם קשורים לפריטי העץ שלכם וקשה להיפטר אפילו כשזה כבר אחרי התיקון העשירי... (וגם אם אתם לא קשורים אל הרהיטים שלכם כלל וכלל!) אני מקווה שהרעיון הבא יישמח אתכם מאוד!
שכחו מהגוף עצמו ופרקו אותו לחלקים. שלד ומגירות.
כעט קחו את המגירה והביטו בה. מה אפשר לעשות עם זה לבד?
אם למגירה יש מראש חלוקה לתאים זה מעולה, ואם לא - זו לא בעיה להוסיף!
במקום מגירה - תלו אותה על הקיר באמבטיה (או בכל מקום אחר שתחפצו...). תראו איזו תוצאה מהממת:
אפשר להוסיף נייר עטיפה יפה כרקע, ובאמצעות ווי תלייה להוסיף מתלה
אפשר לפרק את המגירה לגורמים.

יום חמישי, 21 באפריל 2011

צלחות על הקירות



האם גם לסבתא שלכם היה "סרוויס"?


סט פורצלן מפואר ומיוחד שהיה רואה אור רק בחגים?
יש משפחות שבהן היו אפילו כמה סטים כאלה, אבל הן לא ממש ידעו לשמור על הנכס, ולא האמינו שיום אחד הפיתוחים, המלמלות, והתחרה יחזרו לאופנה. לא הכירו אז את המונח "וינטג'", וגם לא את המושג "רטרו"... וכך הסרוויס עבר לילדים שצריכים כלי בית (לא איכפת להם זה 'מכוער', העיקר שיש על מה לאכול), מבן אחד, לאחות שעברה דירה, למעונות של הבנדוד וכך קרה שהרוב נשבר בדרך, במעבר, בריב, ותמיד "אוי! בטעות!"
לבסוף, נותרנו עם מגוון ספלים (מכל סט - ספל אחד), ומגוון צלחות בודדות, ומגוון כלי סכו"ם...


לשולחן הסדר הם כבר לא יגיעו, אבל לא להשתמש בכל זאת?


בקשו מהחבר עם המקדחה לקדוח חור קטן בכף ככה שאפשר יהיה לתלות אותה. מעולה לכסף קטן בדיוק כשיוצאים החוצה, או ברגע שנכנסים הביתה ופורקים את הכיסים.
טוב גם למפתחות.


על הצלחת, אפשר להדביק עיגול שעם, או כל חומר אחר שיש לכם שאריות ממנו בבית ואפשר לנעוץ עליו נעצים. השאירו כמסגרת את שולי הצלחת חשופות. הן יפות וחבל להסתיר. אלא אם יש סדק או פיסת שבר שחסרה.
והרי לכם - לוח מודעות


בגב הצלחת הדביקו וו תליה, וכך ניתן יהיה לתלות אותה, או שאפשר גם להניח אותה בין שני מסמרים מקבילים.
מוסיף המון 'אופי' לבית בלי ההתנשאות שבדבר
אפשר גם

יום ראשון, 17 באפריל 2011

גינה לי גינה לי, גינה לי חביבה

עם בוא האביב תמיד יש לי חשק לשתול דברים (גם לכם? או שרק אני מוזרה?)
והכל מסביב מלבלב, פורח, מוריק (מהמילה 'ירוק' נו...), ויפהפה. למי מבינכם שפורחים גם בתקופה הזו (בגלל האלרגיה) - אני מציעה לדלג על הפוסט הזה...
כל השאר מוזמנים להצטרף אליי לשתילה בגינה

אז אחרי שקנינו את הצמחים, העציצים (בהם נשתול את הצמחים) ואת האדמה (אותה נוסיף לעציץ) נתחיל להרכיב לנו עציצים חמודים. מי שאוהב עדניות - שזה עציצים ארוכים שבהם ניתן לשתול כמה צמחים בשורה, מוזמן ליישם את הטיפ גם שם. (אם יש לכם רעיונות אפילו יותר מוצלחים משלי, אתם מוזמנים בהחלט, להוסיף לי תגובות)
האדמה שקנינו די יקרה כי יש שם מלא מלא דשן. זה החומר העיקרי שמעלה את מחיר האדמה.
אז חשבתי לעצמי שחבל למלא את כל העציץ בחול היוקרתי הזה בשביל השתיל הקטן שלי. אז החלטתי לחסוך מקום. ריפדתי את הקרקעית בקרעי שקיות ניילון של סופר. שקיות הניילון יישמרו על החול שלא ייברח - אבל המים כן יוכלו לברוח. אני הרי לא רוצה לגרום לצמח החמוד של להירקב...

תראו איזה פטנט!

חוסכים באדמה. בידקו מראש במשתלה, שהורשים לא ישתלטו שם על העניינים 
למי שיש צמחים עם שורשים פחות "עדינים" וקצת יותר אגרסיביים שזקוקים להמון מקום והמון חול, אני ממליצה

יום רביעי, 13 באפריל 2011

תה במגירה, נעליים בכובע, פופקורן בקופסא, נורה בגרב, גרב במברשת, והוראות הפעלה בשקית סנדוויץ'

הפעם הכנתי פוסט מרובה טריקים. ניסיתי לקשר בינהם לנושא אחד ראשי, אך מאחר ולא הצלחתי - אנא קבלו התנצלותי והמשיכו לקרוא:


על הפתרון הידוע והמוכר של שמירה על ריח טוב בארון כבר נאמר הכל. הנה רעיון נוסף לריח טוב בארון:


קנו תיונים יוקרתיים, בטעמים שאתם לא קונים בדרך כלל ועם ניחוחות חזקים. במקום לשתות  - הניחו את התיונים במגירות ובמדפי הארון בין הבגדים. לא תאמינו אילו ניחוחות נעימים התיונים הללו יוצרים בארון. ואפילו התיונים היקרים ביותר - הרבה יותר זולים מפניני ריח מיועדות - וגם יש הרבה יותר "חתיכות" לפזר בין כל המגירות והמדפים - וניתן אפילו לקשור עם השרוך לקולב - וכך זה יפיץ לכם ריחות נעימים גם בסקשן של התלייה.


* ריח לוונדר מרחיק עש, אז אני ממליצה על תה לוונדר בין הסוודרים (כי סוודרים זה המאכל האהוב ביותר על העש...)


נסו לבחור ריחות שאתם אוהבים במיוחד, ממריצים אתכם, מרגיעים אתכם, או גורמים לתחושה של רעננות וניקיון. המגוון בתחום התה הוא רחב במיוחד ובטוח תמצאו משהו שאתם אוהבים ממש!
תיונים במגירה. רעיון מקסים! נעים לעין, נעים לאף. נעים לבגדים. ואפילו טעים! 
תמשיכו לקרוא יש עוד טיפים מוצלחים


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...